Full-body lifts VS Core work

ᖴᑌᒪᒪ-ᗷOᗪY ᒪIᖴTᔕ ᐯᔕ ᑕOᖇE ᗯOᖇK

Coaches die geloven dat ‘core-training’ niet nodig is, hebben een punt: full-body lifts wekken in feite hoge niveaus van activering van de rompspieren op.

Maar dat betekent niet dat je de core nooit rechtstreeks zou moeten trainen.

Voor ongetrainde klanten, of degenen die terugkeren van een blessure of ziekte, is de ‘core’ vaak een zwakke schakel. Ze zullen het goed doen met een blok van ‘core-training’ tegen het einde van een sessie of om mee te starten. Aan de andere kant, voor klanten met uitzonderlijk sterke core-spieren, is directe core-training een goede manier om een aanzienlijke trainingsprikkel te geven.

En veel mensen die tussen die uitersten in zitten, genieten er gewoon van om de brander in hun buikspieren te voelen, net als bij andere ‘spiegelspieren’.

Oordeel: Als aanvulling op de liften van het hele lichaam, selecteert je een handvol oefeningen die de core rechtstreeks aanspreken en die beantwoorden aan de behoeften en doelen van de klant.

Zelfs je sterkste klanten kunnen profiteren van directe core-training.


Deel deze post:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn