5 tips om de feestdagen door te komen

🎄🎄🎄5 TIᑭᔕ Oᗰ ᗪE “ᖴEEᔕT”ᗪᗩGEᑎ GOEᗪ ᗪOOᖇ TE KOᗰEᑎ🎄🎄🎄


Grote feesten zullen we dit jaar niet hebben, maar toch gaan mezelf zichzelf verwennen met lekker eten in de aankomende periode.


Toch wil ik jullie 5 tips geven om hiermee verstandig om te gaan, zodat januari ook een leuke maand voor jou en je spiegel.


1) De training stopt NIET. Je moet accepteren dat als je wilt feesten en het wat los wilt laten, je wat dessertpunten moet verdienen.
Overtrainen is een fantastisch hulpmiddel; je put het lichaam uit, verplettert het, put het extra uit en hebt daarna een lekker dik weekend vol vreugde en liefde. De verbruikte calorieën werken als brandstof voor je metabolische vuur dat brandt, waardoor je magerder wordt – niet dikker!
_ 2) Detox! We gaan nu allemaal een beetje overboord, toch? Zweet de rotzooi eruit, letterlijk! Zoek iemand met een infraroodsauna. Blijf daar zo lang mogelijk zitten (streef gedurende 30 minuten naar volledige warmte), je zou de overblijfselen van je gulzigheid gespikkeld over de handdoek moeten zien als je klaar bent met de sessie. _
3) Volg een 80/20-regel. Als je weet dat je heel, heel slecht gaat worden, dan moet je dat goedmaken door heel, heel goed te zijn. Goed 80% van de tijd, 20% slechter.
De voornemen van je nieuwe jaar moet voorop staan, zet je in voor een trainingsprogramma vanaf 1 januari, hetzij met een vriend, of voor het echte werk zouden we investeren in een goede personal trainer om je te helpen de schade ongedaan te maken.
_ 4) Water. Als we water zeggen, bedoelen we minimaal 3 liter water per dag, geen uitzondering, geen excuses. 3liter als extra compensatie van de grotere hoeveelheid alcohol dat we in deze tijd nuttigen. Als je je de laatste keer dat de drinkfles je lippen raakte niet kunt herinneren, durf ik te zeggen dat je niet genoeg drinkt! Klinkt heel simpel en we weten dat veel personal trainers dit keer op keer prediken, maar er zijn echt zoveel mensen die niet eens de 300 ml per dag halen, het verbaast ons. _
5) Gewoon bewegen! Zelfs als je tijdens jou vakantie niet extra wilt gaan met trainen, moet je toch elke dag proberen iets te doen. Gun jezelf een paar dagen luieren op de bank, maar zorg ervoor dat je toch ook elke dag iets van beweging hebt gedaan.
Bijna alles is voldoende, en alles is beter dan niets!


Probeer er ook dit jaar het beste van te maken, ook met al die beperkingen die ze ons opleggen.
Misschien kan je je goede voornemens daardoor vroeger van start laten gaan dan 2 januari? 😉

Deel deze post:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn