Beste trainingssplit voor vrouwen

💪ᗷEᔕTE TᖇᗩIᑎIᑎGᔕᔕᑭᒪIT ᐯOOᖇ ᐯᖇOᑌᗯEᑎ💪


De meeste vrouwen die u in uw gemiddelde fitness aantreft, hebben de neiging om zich aan het cardio-gedeelte te houden, en de meeste mannen neigen naar de krachthonk. Dit is echter misschien niet de beste benadering als je op zoek bent naar dat strakke lichaam. Om strakker te worden, is meer nodig dan cardio, en ga je dus ook in de krachthoek moeten komen.


Train als een man!


Vrouwen zouden echt moeten trainen als mannen… laat me dat eigenlijk anders formuleren. Mannen en vrouwen moeten hetzelfde trainen als ze allebei dezelfde doelen hebben!
Wat ik bedoel als ik zeg “trainen als een man” is dat vrouwen en mannen allebei hard moeten trainen in de fitness om hun doelen te bereiken.


Wat is het doel voor 99% van de mensen die in de sportschool beginnen?
Om er naakt beter uit te zien! Of dat nu betekent dat je meer vorm wilt opbouwen door je hele lichaam, meer welgevormde bilspieren wilt krijgen of zelfs strakker wilt worden, de beste manier om dit te doen is door middel van krachttraining en niet met alleen cardio.


De grootste fout die nieuwe, vrouwen in de fitness maken bij het starten van krachttraining, is het volgen van exact dezelfde trainingssplitsing en hetzelfde programma als mannen.


Nu weet ik dat je waarschijnlijk denkt: “Maar wacht, ik dacht dat je zei om te trainen als een man !?”.
Dat heb ik gedaan … MAAR je moet het programma aanpassen aan jou en je doelen.


Wat we moeten doen om de krachttraining voor vrouwen te optimaliseren, is ons meer concentreren op de gebieden die ze het meest willen verbeteren. Voor de meeste vrouwen zijn dit meestal de benen, bilspieren en buikspieren, terwijl ze ook niet te ‘volumineus’ in het bovenlichaam willen zijn. ( Dat wil niet zeggen dat je het bovenlichaam niet moet trainen!)


Daarom is het het beste om gewoon meer frequentie of volume aan het onderlichaam te besteden, en dat is niet de manier waarop mannen hun training structureren. Bij een typische ‘bro-split’, die een groot percentage mannelijke fitnessers volgt, hoef je maar één keer per week benen te trainen. Dit is verre van optimaal als je doel dat ‘strakke bikinilichaam’ is, aangezien we meer volume en frequentie op je onderlichaam willen om de resultaten te optimaliseren.


“Dus, hoe moet ik mijn training splitsen?”:
Maak je geen zorgen, ik heb je gedekt!


De volgende 3 voorbeelden zijn hoe ik de meest optimale trainingssplitsing voor een vrouw zou structureren met de doelen die ik hierboven heb genoemd:
_ Beginner – split van 3 dagen: Dag 1 – Onder Dag 2 – Rust Dag 3 – Boven Dag 4 – Rust Dag 5 – Onder Dag 6 – Rust Dag 7 – Rust _
Gemiddeld – 4-daagse splitsing:
Dag 1 – Onder
Dag 2 – Boven
Dag 3 – Rust
Dag 4 – Onder
Dag 5 – Rust
Dag 6 – Volledig lichaam
Dag 7 – Rust
__
Geavanceerd – 5-daagse splitsing:
Dag 1 – Onder
Dag 2 – Boven
Dag 3 – Onder
Dag 4 – Boven
Dag 5 – Onder
Dag 6 – Rust
Dag 7 – Rust


Psst! Heb je wat meer begeleiding of hulp nodig bij je training? Ik kan je online coachen en je helpen om elk doel te bereiken! Laten we je vandaag op weg helpen!


Deel deze post:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn