Binge eating

🥮🍡🍩ᗷIᑎGE EᗩTIᑎG🍭🍫🍰


Er zijn verschillende redenen waarom mensen extreem veel eten, waaronder:

1) Om het plezier als antidepressivum of slaapmiddel te vergroten:
bij het eten van suikers en vetten komen stoffen vrij in onze hersenen. Dus de kalmerende, verzachtende effecten die u voelt als u suikerrijk en vetrijk voedsel eet, zijn echt! Het doorbreken van deze gewoonten kan net zo moeilijk zijn als het overwinnen van een ernstige verslaving. Deze verhogen ook neurotransmitters zoals serotonine en dopamine waardoor we ons goed voelen.
_ 2) Onvermogen om moeilijkheden te tolereren: we leren van jongs af aan om dingen te vermijden die slecht zijn gevallen. Helaas kunnen de manieren waarop we onszelf afleiden van die emoties gevaarlijk zijn, vooral met de opkomst van leefstijlgerelateerde ziekten, met name obesitas. _
3) Body Loathing:
Je lichaam haten is een van de grootste factoren bij emotioneel eten. Negativiteit, schaamte en haat inspireren mensen zelden om langdurige positieve / gezonde veranderingen aan te brengen, vooral als het gaat om ons lichaam of ons zelfgevoel. Die psychologie is diepgeworteld. Je moet stoppen met het haten van jou lichaam VOORDAT je de emotionele eetcyclus kunt stoppen en langdurige resultaten met jou lichaamssamenstelling kunt bereiken.
__
4) Fysiologisch: jezelf te hongerig of moe laten worden, is de beste manier om jezelf kwetsbaar te maken voor emotioneel eten. Wanneer je lichaam honger of moe is, stuurt het sterke berichten naar je hersenen die aangeven dat het moet eten. Glucose(suiker) is de snelste vorm van energie die we kunnen consumeren.


Hoe ‘binge eating’ te overwinnen?

1) Slaap:
streef naar minimaal 8 uur kwaliteitsslaap per nacht voor optimaal hormonaal herstel, geheugenopslag. Houd je slaappatroon zo regelmatig mogelijk, aangezien dit direct in verband staat met de timing van uw maaltijden.
__
2) Holistische benaderingen:
integreer enkele holistische serotonine- en dopamine-stimulerende activiteiten in uw week, zoals:
A) Buiten wandelen
B) Adem! (Diep inademen in je buik kan helpen om een ​​ontspannen parasympathische toestand te veroorzaken)
C) Meditatie
D) Yin Yoga (de meest therapeutische vorm van yoga met een scala aan fysieke, emotionele en mentale voordelen)
E) Een massage krijgen!
3) Voedselselectie: voeg tryptofaanvoedsel toe aan uw dieet, zoals kalkoen en noten. Dit zal helpen om melatonine te stimuleren, zodat je ‘s nachts in slaap kunt vallen. ‘S avonds koolhydraten eten, zoals basmatirijst of zoete aardappel, zodat melatonine je bloed-hersenbarrière kan passeren en slaap kan opwekken.


Emotioneel eten is een krachtige en effectieve manier om tijdelijke verlichting te vinden van veel van de uitdagingen van het leven. Als het niet zo goed zou werken, zou niemand het doen. Je eet niet omdat je honger hebt, maar omdat je je van binnen leeg of verdrietig voelt.


Laat jezelf moeilijke gevoelens ervaren. Wees eerlijk zonder jezelf over waarom je je boos, verdrietig, afgewezen of verveeld voelt? Als je dan eenmaal weet wat en waarom kan je werken aan een positieve verandering om je nieuw gevonden inzicht aan te pakken en je leven af ​​te stemmen op wat je het meest waardeert, zodat je elke dag wakker wordt met een gevoel van inspiratie en LEVEND.

Deel deze post:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn