Posterior VS Anterior pelvic tilt

ᑭOᔕTEᖇIOᖇ ᐯᔕ ᗩᑎTEᖇIOᖇ ᑭEᒪᐯIᑕ TIᒪT

Houding – Posture: Het is zó belangrijk in een eerste stap naar blessure-/klacht-vrij door te leven gaan. Iedereen weet het, toch willen maar weinig mensen tijd investeren om dit te herstellen en te corrigeren… De instelling bij vele mensen rond dit topic is vaak zo ongelofelijk.Ze slikken liever pijnstillers dan eens te investeren met een beetje geld, maar voornamelijk tijd om eens te bekijken of hun houding goed is en hiervoor dus simpele oefeningen te krijgen die ze thuis gratis kunnen uitvoeren.

Slechte houding start heel vaak in het centrum van je lichaam, je bekken. ( = Pelvic )Posterior pelvic tilt: staartbeen krolt naar binnen – rond afhangende schouders – hoofd dat naar voor steekt.Anterior pelvic tilt: staartbeen steekt naar achter – holle onderrug

Iedereen kent wel iemand met deze kenmerken, spreek die personen hier eens over aan en vraag of ze er ook lichamelijke klachten door hebben en of ze daar iets aan doen?

Er zijn veel zaken die zorgen voor een posterior of een anterior pelvic tilt, hieronder geef ik 1 ding dat mij het belangrijkste lijkt om aan te werken als je met dat bepaalde “probleem” loopt:- Posterior pelvic tilt: Stretch die hamstrings! ( Achterkant bovenbeen )- Anterior pelvic tilt: Stretch die iliopsoas! ( heupbuigers )

Wil je meer info omtrent dit topic of een screening van je houding? => DM

Deel deze post:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn