Traditional cardio VS Metabolic resistance training

TᖇᗩᗪITIOᑎᗩᒪ ᑕᗩᖇᗪIO ᐯᔕ ᗰETᗩᗷOᒪIᑕ ᖇEᔕIᔕTᗩᑎᑕE TᖇᗩIᑎIᑎG


Metabolic resistance training stelt je in theorie in staat om de cardiovasculaire conditie te verbeteren en tegelijkertijd spieren op te bouwen. Het is begrijpelijk dat sommige coaches zich afvragen waarom ze ooit zouden willen dat hun klanten traditionele cardio doen.


sommige klanten houden gewoon van wandelen, hardlopen, zwemmen of fietsen tussen PT-sessies door, en er is geen reden om dit uit hun hoofd te praten.


Je moet ook voorzichtig zijn om klanten te dwingen tot metabolic resistance training voor ze er klaar voor zijn. Dat geldt met name voor workouts van het CrossFit-type, waarbij je zware, technische liften doet voor tijd in een vermoeide toestand. Voor klanten die niet goed zijn voorbereid, weegt het risico ruimschoots op tegen de mogelijke beloning.


Oordeel: metabolic resistance training, met de juiste keuze van oefeningen, kan zowel leuk als voordelig zijn voor klanten die er klaar voor zijn.


Maar vergeet niet dat traditionele cardio ook gezondheids- en conditioneringsvoordelen biedt. Als een klant het wil doen, in of buiten de fitness, neem het dan op in zijn programma.


Metabolic resistance training kan snelle verbeteringen in de lichaamssamenstelling en aerobe conditie opleveren. Maar traditionele cardio is nog steeds gunstig voor de gezondheid en het herstel na intensievere trainingen.


Deel deze post:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn