Welke Kcal behoefte heb ik nodig tijdens het Corona-tijdperk?

ᗯEᒪKE Kᑕᗩᒪ ᗷEᕼOEᖴTE ᕼEᗷ IK ᑎOᗪIG IK ᕼET ᑕOᖇOᑎᗩ-TIᒍᗪᑭEᖇK?

Ook in deze periode moeten we bewust omgaan met onze kcal-inname. Denk niet te snel dat je ineens véél meer kcal verbrandt omdat je nu thuis werkt en misschien vaker een workout doet, is dit wel effectief zo?

Met het goede weer gaan veel mensen een van de workouts doen die nu massaal gratis te vinden zijn op social media. Die intentie is kei goed, maar hoelang hou je deze positieve verandering vol? Daarnaast moet je ook tellen dat er misschien veel dagdagelijkse activiteit weg valt zoals bijvoorbeeld; met de fiets naar het werk, van de parking naar de bureau wandelen, de vele trappen op je werk, de vele tochtjes naar de printer, …

Er komt misschien activiteit bij, maar er valt ook activiteit weg. Als je activiteit nu meer is dan anders en je hebt als doelstelling om wat kg’s kwijt te spelen, dan is het interessant om nu dus niét meer Kcal te gaan nuttigen zodat je in een energie-tekort zit zodat je die kg’s kwijt speelt zonder iets drastisch te moeten veranderen.

Dit alles kan je ook eens ongeveer berekenen met een TDEE-calculator die je online vindt. TDEE = (Total Daily Energy Expenditure) Uw totale dagelijkse energie-uitgaven (TDEU) is een schatting van het aantal calorieën dat u per dag verbrandt als er rekening wordt gehouden met lichaamsbeweging. Het wordt berekend door eerst uw basale metabolisme te berekenen en vervolgens die waarde te vermenigvuldigen met een activiteitsvermenigvuldiger.Omdat je BMR aangeeft hoeveel calorieën je lichaam verbrandt in rust, is het nodig om de cijfers naar boven aan te passen om rekening te houden met de calorieën die je overdag verbrandt. Dit geldt zelfs voor mensen met een zittende levensstijl.

Deel deze post:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn